Predbožićni vikend u Beču <3

by - Saturday, December 27, 2014

Prošli, predblagdanski vikend, vrijeme sam provela s dečkom u Beču. Već nekoliko godina imam veliku želju posjetiti ovaj grad u vrijeme Adventa i bila sam presretna kada se on složio s tom idejom, kada smo našli smještaj... a kada mi je došao s kupljenim, povratnim kartama za vlak znala sam - To je to, stvarno idemo !!! :D

Kako vrlo rijetko putujem van Hrvatske, odlučila sam napisati post o nekim segmentima ovoga putovanja i svoje dojmove i doživljaj Beča. Odmah ću reći - Provela sam kada se sve zbroji, odnosno oduzme putovanje, dva puna dana tamo i znam da to nije dovoljno vremena za vidjeti veći dio grada, a kamoli upoznati ga. Ali voljela bih prenijeti neke svoje utiske, misli koje sam stekla za to vrijeme :)

FotorCreated 2

b1

Odlučili smo se putovati vlakom. Osobno, ako moram birati između vlaka i busa, uvijek se odlučim za vlak, jer je relativno točan, ugodniji za vožnju - nema zavoja, rupa, 10000 semafora. Internacionalni vlak kojim smo putovali je sasvim ugodan za vožnju od 7 sati. Ima solidan WC i dostupnu, svježu kavu (meni dosta xD). Nije mi ni u jednom trenutku bilo slabo ili nešto slično. Iz vlaka smo mogli vidjeti lijep krajolik i rijeke, koji krase Sloveniju i Austriju i uživala sam u ugođaju čitanja knjige, odmaranja, gledanja kroz vlak i iščekivanja.

Ovaj lančić-sat smo stavili na stolić i pravili se da je to naš Pocket Watch i svako malo gledali koliko je sati. Kopirali smo Sheldona iz The Big Bang Theory u epizodi The Locomotive Manipulation, kada ga Amy za Valentinovo iznenadi romantičnim putovanjem u vintage vlaku :D :)

b2

Nismo odsjeli u hotelu, već u lijepom stančiću, kojeg iznajmljuje simpatičan dečko. Stan nas je dočekao čist, uredan i topao, a nalazi se 5 minuta hoda od željezničkog kolodvora Wien Meidling. Nije mi se dalo detaljnije poslikati stan, jer sam bila preiscrpljena kada smo došli, ali mi je drago da sam ipak uslikala ovaj krevet, jer je najudobniji krevet na kojem sam spavala. Madrac je udoban, ali je još udobniji debeli pokrivač u koji kada se umotate možete komotno prespavati zimu, kao da ste u toplom oblaku <3 Udoban ležaj je jako bitna stvar kada ste na putovanju, ovaj nam je omogućio da kroz par sati napunimo baterije i budemo totalno odmorni i spremni za cjelodnevni obilazak grada :)

b3

b4

b5

Prvi blagdanski štandovi i prizori, koje sam uslikala u blizini stana gdje smo odsjeli. Ono što me prvu večer iznenadilo je to što se oko 6, pola 7 navečer skoro sve trgovine i štandovi zatvore. Osim što se štandovi zatvore, ima sve manje i manje ljudi na ulicama grada i postaje jako neugodno za šetanje. Vjerujem da su mještani na to navikli, i njima je to sasvim normalno, ali mi je neshvatljivo da ovo vrijeme radnog vremena nisu pomaknuli malo više barem u predbožićno doba, kada znaju da će turisti navaliti i očekivati nekakav sadržaj. U Zagrebu oko 8-9 navečer trgovine, kafići i ulice su krcate ljudima i za vrijeme vikenda život tek počinje :D a u Beču se svi povuku u svoje domove. Poštujem svačiju kulturu, ali smatram da su kao turistička destinacija trebali više misliti na turiste. Dečko i ja nismo mogli naći u subotu i nedjelju normalan restoran koji radi popodne, zbog toga smo se većinom prehranjivali u Burger King-u, kojeg ću spomenuti poslije :D :D

b6

Nikud ja bez kave :D Dečko ne pije kavu, pa ga je izluđivalo to što imam potrebu kupovati ju i piti na svakom ćošku :D Der Mann je simpatični lokal, koji podsjeća na pekaru, gdje možete pojesti to što ste kupili i/ili popiti kavu, čaj i bilo koji drugi topli napitak :) Ova ilustracija sa smajlićima najbolje opisuje moj odnos s kavom <3

20141220_123413

Jako mi se dopadaju vozači i njihov stil vožnje u Beču. Ljudi voze kulturno i smireno (barem cestama blizu kojih sam ja bila). Nema jurnjave, nepotrebnog dodavanja gasa i nervoze. Možda je to zato što su im semafori bolje sinkronizirani, pa auti uspješnije cirkuliraju.

Iznenadilo me i to što su nam na svakoj zebri stajali auti, a ponekad i u slučaju kada nije bilo zebre, a vozač bi primijetio da želimo preči cestu. To nam se dogodilo 3-4 puta, pa vjerujem da im je to u navici :)

20141220_130617

20141221_133152

U Beču postoje podzemna i nadzemna željeznička pruga, koje povezuju udaljenje dijelove grada. Da smo proveli duže vrijeme tamo, vjerujem da bi nam dobro došle, jer se do nekih mjesta ne može doći tramvajom :D

b8

Veliki dio dana proveli smo u Mariahilferstraße - najdužoj Bečkoj shopping ulici. Ovdje komotno možete provesti cijeli dan i opet nećete uspjeti otkriti i posjetiti sve :D ovo je jedna mnogo masivnija Ilica, s raznolikom ponudom trgovina, restorana i štandova. Krcata je turistima i svi veselo hodaju s vrećicama, kuhanim vinima i kebabima (koje u Beču iz nekog razloga ima na svakom ćošku :D ) Ovdje se stvarno osjeti predbožićni duh i ludilo, ali opet jedna mana - do 7-8 navečer se sve zatvara, tako da sve što ste planirali obaviti/kupiti napravite do tada :)

20141220_132516

20141220_134931

20141220_135122

b7

Štandovi, kuhana pića, slatkiši, trgovine <3

20141220_135931

20141222_130801

Zatim sam vidjela nekoliko cura kako šetaju s The Body Shop vrećicama i totalno poludjela :D počela sam luđački brzo hodati da ju nađem i panično sam se bojala da u moru drugih trgovina i natpisa ju neću uočiti :D ali jesam na kraju :D nije uvučena u neku sporednu ulicu, već je na glavnom prolazu. Unutra je naravno bila ogromna gužva, ali sam po prvi puta odlučila izboriti se za svoje mjesto kod polica i pomirisati što više maslaca za tijelo. Mirisi me se nisu posebno dojmili.. ne znam da li je to zato što se radi o otvorenim testerima, ali sam očekivala veću kvalitetu. Osobno, L'Occitane i Yves Rocher proizvodi mi imaju puno kvalitetniji i vjerniji miris. Najviše me osvojio Shea Body Butter mirisom, ali sam se odlučila na kupnju ovog zimskog seta, s tri manja maslaca, o kojima ću pisati recenziju :)

20141220_133901

20141220_145607

Mjesto koje sam dugo htjela posjetiti i u Beču sam po prvi puta to i napravila je Starbucks. Uvijek me privlače mjesta s bogatim izborom kave, a Starbucks je definitivno to. Cjenovno nije baš jeftin i definitivno nije mjesto koje bi mogla često posjećivati, ali za otići nekada s prijateljicom je super, pogotovo jer često nude nove okuse kave. Mi smo baš naišli na božićnu LE ponudu :D Ja sam uzela Gingerbread Latte, koji ima okus po božićnim kolačima :) <3 A dečko je pio Honey & Almond Hot Chocolate i njegov je izbor bio bolji, jer ovaj napitak ima bogat okus po zanimljivoj vrućoj čokoladi <3

20141220_163239

Dolazim do prizora od kojeg mi je zastao dah <3 najljepši dvorac kojeg sam vidjela uživo - Dvorac Belvedere.

Do tada nisam doživjela toliku masivnost, moćnost, luksuz neke građevine. Kada uđete na ogroman posjed u daljini ćete uočiti njenu veličinu, njenu povijesnost <3 Ovo je nešto što sam mogla vidjeti samo u filmovima, ali negdje 100 puta ljepše. Dvorac je elegantan i impresivan, ali okolica je ono što doprinosi da njegova ljepota dođe još više do izražaja <3 Prekrasni vrtovi, bazeni i puteljci, uz snažan bečki vjetar koji je tad počeo puhati naveo me na misli tko je sve živio, prošao ovim dvorcem od 18. stoljeća kada je sagrađen. Zamišljam luksuzne zabave, koncerte, zanimljive priče u vrtovima. Ako mi se ikada pruži prilika, voljela bih ga posjetiti u proljeće kada se u fontane vrati voda, a cvijeće u vrtovima procvjeta <3

20141220_163441

20141220_163948_LLS

20141220_164106_LLS

Ispred dvorca su nabili razne štandove, što skreće pažnju s njegove pune ljepote, ali budući da se vjetrovitim zrakom širio miris vina i cimeta, bila sam dobro raspoložena :D Najljepši trenutci u Beču su trenutci kraj ovog dvorca :D <3 Želim nazad tamo i preseliti se u njega, hehe :D

z3

Sljedeći dan obišli smo još jedan dvorac - Schönbrunn. Dvorac koji se još više ističe veličinom, koliko god se udaljavala, nije mi cijeli stao u kadar kamere. Isto tako zastaje dah od te veličine, odnosno širine. Po meni nije toliko elegantan i profinjen kao Belvedere, ali svakako je vrijedan posjeta i pogleda i sretna sam što sam ga vidjela uživo <3

z10

z5

z6

z12

U schönbrunnskom kompleksu nalazi se i zoološki vrt, koji je jedan od najboljih i najpoznatijih u Europi. Imali smo želju posjetiti ga, ali na žalost nismo imali vremena za to :/

20141221_131437

Najviše me ljutilo u Beču što većina restorana ne radi subotom i nedjeljom, pogotovo u popodnevnim satima. Ali smo zato uočili Burger King koji je stalno otvoren i tamo smo najčešće papali. Budući da prije nisam jela u Burger Kingu - i ovo je za mene bio događaj :D

Osoblje je, kao u većini bečkih lokala i trgovina ljubazno, svi se savršeno služe engleskim jezikom.

20141221_130530

20141221_133400

z14

U ovoj smo fazi već bili podosta gladni od traženja restorana, pa smo naručili svašta nešto. LE menije, naziva Santa i Claus <3 kako slatko <3

I fine, čokoladne krafne, koje su bile prava poslastica <3 I <3 Burger King. Hamburgeri su im sočni, a pomfrij mi je ukusniji nego u MC Donaldsu.

20141220_153733

Beč je grad koji svakako treba posjetiti. No idite s ciljem da što više toga vidite, upoznate grad i ključna mjesta, jer ćete se razočarati u visoke cijene i odustati od nekog većeg shoppinga. Mislim da je Graz po tom pitanju bolja opcija.

Beč je svakako ključan, bogat, masivan srednjoeuropski grad, koji ima tu bogatu povijesnu stranu i to se vidi na arhitekturi grada :)

Oduševila me njegova spektakularnost danju, ali razočarala pustoća noću. Svakako si sve bitne aktivnosti planirajte da obavite tijekom dana, jer se noć spusti već oko pola 5 u zimskom periodu. Sa sobom ponesite 2-3 filma u rezervi da možete nešto pogledati prije spavanja, jer na svim kanalima filmovi su im sinkronizirani na njemački, i za nekoga tko slabo zna njemački i nije mu ugodan taj jezik - to je prava muka :D

Jeste li ikada posjetili/posjetile Beč? Koji Vam je najdraži dio grada? Što biste mi preporučili da sljedeći put posjetim? Koji Vam je najdraži dio posta?

Hvala na čitanju!! :) :)

Ivana <3 <3

You May Also Like

43 comments

1. Koliko sam uživala čitajući <3
    Divno nešto.
    Baš mi je drago da ste bili. Mi nismo bili u Beču nikada :D
    Ali ima vremena.
    Dopada mi se što ste uspeli pronaći smeštaj tipa Bed&Breakfast, što je uveliko povoljnije od hotela/hostela.
    Ja sam se pre 10tak godina (ono, kad sam tek napunila 20, pa sam bila party-shopping-freak) jako razočarala radnim vremenom do 18h, ali to je deo njihove kulture. Ništa skoro ne radi posle 18h osim možda nekog fast food restorana.
    Sad mi se to čak dopada :D
    Baš se vidi da ste uživali i neka ste :D Zaslužili ste <3

2. Hocu nazad u Bec :( , provela sam tamo dvije sedmice poslovno,ali sam se zaljubila u grad,ljeti je isto predivno, mozes setati dan i noc :)

3. Predivno putovanje i fotke <3
    U Beču sam bila 1 dan sa srednjom školom i nije me se baš dojmio, ali mislim da bi mi u vrijeme blagdana lijepo sjeo :D
    Preporučam ti da, ako već nisi, odeš do Praga ;)
    E da ovo za vozače ne vjerujem :D Pa kod nas kao da su životinje na cesti, a ne ljudi :O

4. joj drago mi je da ti se svidio post :D
    probala sam reći što vipe toga, da ne dosađujem čitateljima :D
    da, ovakav iznajmljen stan je puno bolja opcija - veći je mir, privatnost :D totalno pizitivno i gledat ćemo i na budućim putovanjima da si tako organiziramo i nađemo :D
    da, meni je ovo bio šok,, nije me toliko bilo briga za trgovine koliko za restorane i takva mjesta - ali treba se naviknuti,, znat ću za ubuduće :D
    Želim ti da i ti što prije posjetiš Beč <3 <3

5. vjerujem da :D
    to je baš grad za dan - onda je najljepši i najzanimljiviji :D

6. hehe :D mene i dečka su impresionirali vozači, jer često putujemo smjet SISAK-Zagreb i svaki put vidimo barem tri žešće budale za volanom :D
    Prag mi je na listi želja, nisam tamo nikada bila :)
    Hvala ti n pohvali za fotke :D

7. Obožavam Beč i svaki puta kada imam priliku vratim se nazad. :D
    Prošle godine sam u ovo vrijeme bila tamo, o čemu sam nedavno i pisala ( https://chicstateofmind.wordpress.com/2014/12/02/christmas-holidays-in-vienna-2013th/ ). :)
    Što se tiče radnog vremena trgovina i meni je u početku bilo čudno što rade samo do 18h, ali sam se naviknula (s obzirom da sam i cijelo ljeto provela tamo). I potpisujem ovo što si navela za kulturu u prometu, žalosno je što i ovdje nije tako...
    Belvedere je i meni ostao u posebnom sjećanju, i o njemu sam također pisala na blogu. :)

Drago mi je da si se lijepo provela! :)
    Pozdrav, Martina

8. Bas cu pročitati tvoj post... drago mi je da dijelimo slične dojmove. Kultura u prometu me odusevila.. a na radno vrijeme bi se vjerojatno i sama navikla da sam provela više vremena tamo :-) :-) bad me zanimaju tvoji utisci o Belvederu ♡ ♡

9. Super post,uživala sam čitajući ga. I krasne slike. Osobno nikad nisam bila u Beču,ali me ni ne privlači kao grad,neznam :/

10. Pocket Watch je predivan, želim njega i monokl indeed my fair Lady <3 :D Beč sam posjetila sa 17 godina i meni se najviše dopali ljudi,ma baš sve mi se činilo nekako bolje, pristojinije i čišće nego kod nas, i rado bih se vratila ovaj put sa svojim bradonjom :D Slični su nam 'ovi naši', moj meni žuga za kavu konstantno, ali ko bi odlolio kavi u tim preslatkim čašama :D Mislim da ne bih stigla ništa pogledat u toj shopping ulici, ja bi se onesvjestila od sriće ahah :D OPrekrasne sličice, drago mi je da si uživala :D Željno iščekujem racenziju maslaca :D :* <3

11. Meni je općenito Beč najdraži europski grad koji sam do sada posjetila :D <3
    Evo link za post, pa slobodno pogledaj kad uhvatiš vremena - https://chicstateofmind.wordpress.com/2014/11/23/summer-in-vienna-2014th/ ;) :)

12. da, to sve ovisi o ukusima :D
    mene je privlačio zbog tog adventa,, ali mi je drago da sam ga barem malo upoznala i kao grad <3

13. haha mi smo slične po većini stvari haha :D
    baš to - grad je jako čist,, u toj najdužoj ulici neprestano prolazi stotine i stotine ljudi, ali nisam naišla na neko veće smeće a opušaka uopće nema :)
    da, ja totalno patim na bilo kakve čaše, šalice i sve vezano za kavu <3
    maslaci su jedino što sam si kupila haha a možda i bolje, bar ću ih lijepo isprobati <3

14. upravo sam pročitala :D
    slike su ti prekrasne,, sad mi ponovo fali taj grad <3 <3

15. Baš voliš kavu hehe :D Šokirana sam time što se trgovine rano zatvaraju i što nema tada baš ljudi, ne volim takvu atmosferu, ne znam zašto, ali npr. kod nas kad je neki blagdan i ništa ne radi osjećam se kao da dolazi smak svijeta hahaha. Beč mi je inače jako lijep, nikad nisam bila, a htjela sam ove godine otići. Drago mi je što si se lijepo provela :)

16. da :D ja stalno oko kave na blogu i stranici :D <3
    da, meni je isto bilo čudno, i nije bio nikakav ugođaj po večeri,, zato sam se trudila što više po dan uživati :D
    Hvala ti <3 :D Nadam se da ćeš ga uskoro posjetiti :D

17. I ja sam mislila ići u Beč ove godine, no nikako nisam mogla uhvatiti vikend kada mogu, a svi su mi rekli kako se na jedan dan ne isplati ići jer se ništa ne vidi :( Prekrasno mi izgleda i nadam se da ću slijedeće godine uspjeti otići. Na kraju sam iskombinirala s frendicama u prvom mjesecu otići u Graz u tvornicu čokolade i mali shopping :)

18. vjerujem da će Vam biti prekrasno u Grazu :)
    Taman kad prođe božićno i novogodišnje ludilo, imaš se čemu veseliti :D
    nadam se da će i Beč uskoro doći kod tebe na red :)

19. Na žalost, nikada nisam bio u Beču, ali bih volio vidjeti svakakva mjesta. :)
    Prekrasno si nam dočarala svoj doživljaj kao i dojmove s putovanja tako da sam baš uživao u čitanju. :D Kavu nikako ne mogu smisliti jer mi ostavlja dugotrajni otisak na jeziku kojeg ne mogu sprati još neko vrijeme. :/

20. i sama imam želju što više toga posjetiti :D i planiram u budućnosti više štedjeti za putovanja, jer je sa svakim čovjek bogatiji :D
    drago mi je da sam dobro približila atmosferu :D

21. Beć je divan, divan i kad sam posjetila žao mi je što nisam imala više vremena posvetiti ovom gradu. Uživala sam u slikama i sad opet imam želju da posjetim :D

22. Prekrasan post, baš mi se jako sviđa. Bila sam kao i ti u predbožićno razdoblje i jako mi se sviđalo. Vidiš ja se uopće ne sjećam da su trgovine radile tako kratko. To je baš malo mana. Nekako sam mislila da su ti štandovi duže radili. Bitno da ste se vi lijepo proveli i nauživali :)

23. predivan post. nisam nikad bila u beču ali vjerujem da hoću. dvorac oduzima dah, stvarno je impresivan :D šteta sto restorani ne rade duze, ja bi ogladnila jer ne jedem vise fast food hranu kao ni peciva :(

24. Jednom sam bila u Beču i zaljubila se. Velika mi je želja otići i u vrijeme Adventa. Izgleda kao da ste se baš divno proveli <3

25. da :D i meni je žao što nismo barem dan-dva više ostali :D
    ali dobro biti će prilike još :D

26. da.. kada bi barem radili do 8-9 :D to bi bilo idealno :D
    a uživali stvarno jesmo :D jedva čekam neko sljedeće putovanje :D

27. da,, meni su dvorci najdraži dio putovanja :D jer to je nešto što ne vidim svaki dan <3
    najbolje ponijeti neku hranu od kuće :D i što može stajati,, iako smo mi imali odličan frižider u stanu :)

28. za vrijeme Adventa je poseban ugođaj :) <3
    vjerujem da bi uživala :D

29. Oprosti sto tek sada komentiram, a vec ujutro sam citala post hehe :) vec smo pricale o svemu pa ne znam sto dodatno reci osim da su fotografije krasne <3 i bas me ocarala ta atmosfera grada. Voljela bi jednom zivjeti na nekom takvom kulturnom mjestu gdje su ljudima neke stvari normalne (kao ovo u prometu i ono za Burger King sto si pricala), a ne kao ovdje. Mene i dalje od svega najvise privlaci Burger King eto kad samo o hrani razmisljam haha pa se nadam da cemo jednom skupa tamo :D jako mi se sviđaju dvorci, tu mislim da bi se sama najduze zadrzala bez ikakve sumnje. Super je ovo sa satom, odmah kad si rekla da idete vlakom si me podsjetila na Sheldona :D meni je isto cudno da se po europi ne radi nakon 7-8 sati, ali valjda je to tako njima normalno :/ vjerujem da bi se navikli na to da tamo zivimo. Zelim ti da opet odes ubrzo tamo ili negdje drugdje npr Graz ili Budimpestu <3

30. hvala ti <3 <3
    ma vjerujem da bi se navikli,, ja sam čak i pročitala prije taj podatak da se većina tog zatvara oko pola 7 , ali sam svejedno bila u šoku :D
    restorani bi trebali raditi do kasno zbog nas turista, ali ništa od toga :/
    zato postoji dobar stari Burger King ili MCDonalds <3 utjeha naša
    da, stvarno se nadam da ćemo i jedna i druga imati priliku uskoro opet negdje otputovati :D <3

31. baš je super post :)
    Beč obožavam, bila sam tamo puno puta i uvijek mu se rado vraćam :)
    Meni je ok što dućani ne rade tako dugo i što se poštuju radnici, a ne kao kod nas :)
    Ima TBS i na manje frekventnoj lokaciji gdje nije toika gužva, pa uvijek radije tamo odem :D
    Trebali ste ići u 7 Sterne na pravi bečki odrezak - eto, oni i rade nedjeljom :)
    Mislim da ću se vratiti još na ovaj post, pa svašta komentirati - i da pogledam opet slikice :)

32. sad kada si spomenula to poštivanje radnika, potakla si me na razmišljanje,, mama mi je radila ovih dana non stop iako su blagdani :/ :/
    ma samo se treba naviknuti na njihov tempo i vjerujem da bi brzo prohvatila to radno vrijeme :)
    ovaj restoran ću si pribilježiti :D sad znam da ubuduće bolje da se raspitam na stranici za preporuku nekog restorana :D

33. […] svom postu – Predbožićni vikend u Beču, sam spomenula da sam posjetila The Body Shop trgovinu <3 Ovo iznad mi je djelovalo kao […]

34. Predivne slike i odličan post! Drago mi je da ste se lijepo proveli :) Bila sam u Beču nekoliko puta i svaki me put iznova oduševi. Predivan grad i dragi ljudi. Imam prijatelja u Beču i već se duže vrijeme pripremam za ponovni posjet, ali nikako. Silno želim istražiti one manje poznate dijelove grada, manje turističke.

35. istina :D grad je prekrasan i može se svašta lijepog otkriti u njemu <3
    da ne znam koliko putujem puta, sigurno bi našla nešto novo za posjetiti :D

36. fotografije su divne, super tekst, lijepa mjesta - ja bih vjerojatno kao i ti kupovala kavu na svakom ćošku :D

37. hehe :D onda bi se lako skompale tamo :D
    volim ljude koji vole popit u miru kavu :D

38. […] ste čitali moj post Predbožićni vikend u Beču, mogli ste primijetiti da imam Pocket Watch lančić i totalno sam zaljubljena u takav dizajn. […]